Hát ismét elérkeztünk a nap híre rovathoz. Ezen a héten is szerdán jelentkezünk ezzel, de lehet, hogy majd az időpont változni fog csütörtökre, de ez még nem biztos. Akkor nézzük is szerintem, hogy mi várható a mai "adásban". A szokásos menetrend jön majd ma is. Tehát kezdünk egy kis Old Republickal, aztán jöhet a Force Unleashed és akkor utána Clone Wars, a végére meg feltesszük az í-re a pontot egy kis blog-híradóval:) Vágjunk is bele!
Na, hát a The Old Republicról megosztottam pár infót már az első adásban is. Most akkor néhány friss(vagy legalábbis frissebb infó, aztán egy kicsit bővebben a skillekről, társakról stb.). Rendben akkor kezdjünk is egy videóval, amit itt meg is nézhettek. Ez a videó 5-én(vasárnap) látott napvilágot és egy kis Kotor feelingje is van. Mert Revannal kapcsolatos, méghozzá úgy, hogy itt éppen a Sithekkel vagyunk és a Revan volt otthonát támadó köztársaságiakat kell megrostálnunk. Valami reaktort kell kikapcsolni, majd utána bejuthatunk a komplexumba ott pedig feltünik egy kis bejátszásban Revan maszkja is(!). De ami még nagyon tetszett az HK - típusu orvgyilkos droid a vidi végén, hát ezzel nagyon pontosan visszaadja a Knights of the Old Republic hangulatát. Aztán még az SWTOR-hoz, hasznos, hogy indult egy kis kezdeményezés az swtor.hu-n, aminek az a célja, hogy az MMO-ban nem túl járatos sw fanokkal megismertessenek különböző MMO-s kifejezéseket, amik tényleg fontosak lesznek majd a játéknál. Kijött egy kis skill csomag is. Most a csempész képességeiről fogok beszélni: Elsősorban a két specializációról ejtsünk pár szót. Az egyik a gazember (scoundrel), amelynek fő jellemzője a blasterpuska (szórás, rövid hatótáv, nagy sebzés) lesz, különleges képessége a lopakodás vagy az orvoslás, ennek megfelelően hirtelen nagy távolsági sebzés okozására (burst ranged damage), illetve gyógyításra (burst healing) lesz használható. A másik a pisztolyhős (régebbi westerntörténetekben revolverhős, gunslinger), két pisztollyal, gyors támadásokkal, amely egyértelműen a távolsági sebzés leadására hivatott. Másodsorban pár szavas összefoglalás. A csempésznek (nem csempéznek – ohho, mekkora szóvicc) egy dolgot kell észben tartania, ez pedig a fedezék. A németek is megosztottak a kérdésben. Egy részük szerint a fedezékrendszer a világ legjobbja, ami egy MMO-val valaha is történt, mások szerint fölösleges, és még rossz is. Meglátjuk. És most lássuk a tényleges képességeket. Lövedékzápor: Azonnali képesség, másfél másodperces ismétléssel, 30 méteres hatótávval, három pont fordítható rá. Hogy mit csinál? Nem fogod kitalálni (valószínűleg a KoTOR quick attackjához/flurryjéhez lehet hasonló, azaz mondjuk egy támadás helyett kettő, csak levonásokkal, de ez csak találgatás – Cos). Sorozat: azonnali képesség, 45 energiapontba kerül, 30 méteres hatótávval, azonnal elérhető. Három erőteljes lövedéket lőhetünk ezzel a képességgel (bingó, ez lesz a Power shot, azaz támadásdobásból levonás, sebzésre bónusz – Cos). Fedezék: azonnali képesség, azonnal elérhető. A fedezék felől érkező támadások ellen kitérésbónusz jár, ha fedezékben vagyunk. Villanógránát: azonnali képesség, 30 energiapontba kerül, 20 másodpercenként ismételhető, 30 méteres hatótávja van, azonnal elérhető. Egy villanógránátot hajítunk az ellenfelek közé. Maximum hat célpontra hat, akik az eredeti céltől maximum öt méterre állhatnak; őket legfeljebb nyolc másodpercre – ha ez időszak alatt sérülést szenvednek, akkor kevesebbig – megvakítja (Crowd Control, tökéletes nagyobb csoportok sakkban tartására, míg egyenként nem végzünk velük – Cos). Szedd össze magad!: Az első fenntartandó (channeled), azaz folyamatos (jelen esetben 15 másodpercig tartó) koncentrációt igénylő képesség, amely során más tevékenység nem végezhető: ha a koncentráció megszakad, az eredmény is csak részleges lesz. Egy percenként használható, azonnal elérhető. Kifújjuk magunkat, 15 másodperc alatt visszakapjuk energiánkat és életerőnket. A képesség csak harcon kívül használható. Fedezékben: Lövedékzápor: mint fent. Villanógránát: mint fent. Zárótűz: 60 energiapontba kerülő, 2,5 másodpercig fenntartandó képesség 30 méteres hatótávval, 4. szinttől elérhető. Zárótüzet zúdítunk a célpontra és közvetlen környékére, ezzel 2,5 másodperc alatt komoly sebzést okozunk összesen max. 5 célponton. Mocskos rúgás: a 4. szinttől elérhető, 15 energiába kerülő azonnali, egypercenként felhasználható képesség négy méteres hatótávval. Egy mocskos, övön aluli rúgást viszünk be, ezzel könnyű sebet, és ötmásodperces bénulást okozunk vele, ameddig szép komótosan az ellen háta mögé sétálhatunk, és beszélgetésbe bonyolódhatunk vele az élet értelméről. Fejlövés: a hatodik szinttől elérhető azonnali, 30 energiát igénylő, 30 méteres hatótávú képesség, amely csak bénított/vak ellenfelet sebez a fején ért lövés miatt. Alvilági orvoslás: a nyolcadik szinttől elérhető, 1,5 másodperces képesség, amely 25 energiát emészt fel, 30 méteres hatótávja van, és mérsékelt gyógyító hatása van egy nem ellenséges karakteren. Menekülés: 14. szinttől elérhető azonnali képesség, amely másfél percenként használható, és minden bénító, rettegést okozó, vagy mozgáslassító hatást megszüntet a csempészen (azt hiszem, egy ilyen képességgel bíró tárgyra mondják azt a WoW-ban, hogy PvP trinket – Cos) Hideg fej: a 18. szinttől elérhető azonnali képesség, két percenként használható, és a következő hat másodpercben energiát gyűjthetünk vele (Presence of Mind, valaki? – Cos) Csempészmázli: a 20. szinttől elérhető 10 energiába kerülő, azonnali képesség, amely három percenként használható, és megduplázza a csempész esélyét kritikus (itt jegyezném meg, hogy a ’kritikális’ szót használókkal egymás után négyszer nézetem meg Magdi anyus temetését – Cos) sebzés okozására. Megadás: 24. szinttől elérhető azonnali képesség két perces újrafelhasználhatósággal, amelyről semmit nem tudunk, mert az swtor-station nagy reményekkel bíró munkatársa nem bírta elolvasni a saját kézírását. Menekülés takarásban: a 36. szinttől elérhető, 10 energiába kerülő azonnali képesség, amely kétpercenként használható, és a közelben lévő, ránk távolsági fegyverrel támadó illetőket ejti csapdába. Megbékítés: 40. szinttől elérhető, 25 energiába kerülő azonnali képesség, amely 45 másodpercenként használható 30 méteres távon, amely egy meglepetésszerű lövést takar, amellyel számottevő sérülés okozható, mellékhatásként pedig minden cselekvési lehetőségtől megfosztja a célpontot. Bájolás: a 42. szinttől elérhető, 25 energiába kerülő azonnali képesség, amelytől a csempész és a csapattársak figyelemreméltóan elbűvölőbbek lesznek (megnöveli a Jelenlét/Presence képességet) félórán keresztül. Gyorsítás: a 46. szinttől elérhető, 15 energiába kerülő, 20 méteres hatótávval rendelkező azonnali képesség két percenként, amely a társaság tempóját növeli meg másfélszeresére 15 másodpercig. Az infókért külön köszönet az swtor.hu-nak, és a következő adásban majd a birodalmi ügynök kaszt képességeiről fogok írni. És akkor az alosztályakról és a "csapat" rendszerről: Az alosztályok az SWTOR-ban a karaktered számára választható speciális továbbfejlődési irányok. Ahogy a kalandozások során a karaktered egyre tapasztaltabbá válik, megkapod a lehetőséget, hogy két alosztály közül válassz. Ez a döntés ugyanakkora fontosságú, mint amikor létrehoztad a karaktered. Azért ilyen fontos, mert ettől nemcsak egyedibb és erősebb lesz a karaktered, hanem ekkor határozod meg azt is, hogy milyen szerepet szeretnél betölteni az Old Republic-ban. Az alosztály-rendszer célja, hogy a játékstílusodnak megfelelően tudd kialakítani a karakteredet. Például lehet, hogy egy Sith Warrior a harc közepében szeret lenni és azt élvezi, hogy mindenki őt csépeli. Mások szeretik megtervezni a tetteiket, fokuszálva az összes dühüket, hogy minél hamarabb el tudják intézni az ellenfeleiket. Az alosztály-rendszer megadja neked ezt a választási lehetőséget és ennél még jóval többet is. Ugyanúgy lehetnek társaid mint a Kotorba: az első társadat korán megismered majd a kalandod során, de ahogy egyre tapasztaltabb leszel, újabbak csatlakoznak majd. Miközben a társaiddal kalandozol és egyre jobban megismered őket, nemcsak egyre erősebbek lesznek, hanem egyedi küldetéseket is adhatnak majd különleges jutalmakért. Továbbá mindegyiküket tovább lehet majd fejleszteni különféle felszerelésekkel.
Ahogy a csapatod nő és fejlődik, új lehetőségek, stratégiák, taktikák válnak majd elérhetővé. Ha Belsavison indulsz el a Kriptába, kit viszel majd, hogy fedezze a hátadat, és hogy kisegítse a csoport maradékát? A kőkemény katonát, aki az ellenfél figyelmét tereli el a csapatról, a tehetséges felcsert, aki életben tarthat benneteket, vagy örökké hűséges asztromech-droidodat, akinek számítástechnikai képességei jelenthetik az egyetlen esélyt a küldetés sikeres befejezésére? Nah igen érdekes lesz, én már nagyon várom és igazán ajánlom minden sw és nem sw fannak is;)
The Force Unleashed II. ez lesz a mai második témánk. Szintén külön köszönet illeti mpsith nevü kommentelőnket, aki megosztotta velünk azt az infót, hogy a theforceunleashed2-19089.blogspot.com - on hasznos hírekre lehet lelni a játékkal kapcsolatban. Nemrég jött ki egy bizonyos Tech Demo a játékból. Ami igazából egy kis fejlesztése is a TFU II-nek, és bemutatta Xbox 360-on hogy a grafika milyet változott ezzel(30FPS-ről 60ra). Általában a 30FPS szokott a standard lenni a konzolos játékoknál, de itt egy ügyes technikai megoldással ezt feljebb tudták vinni. Így jobbnak, gyorsabbnak tűnhetnek a mozgások stb. Egy interjú is kijött a játékhoz(angolosok előnyben), sztem érdekes és a lényeget meg lehet belőle érteni:). Most 7-én egy rakat screeshot-ot is kaptunk, és egy combat videót, ezeket élvezzétek az alábbi képsorokban...
Rendben akkor folytassuk a CW-vel. Hát bizony már vészesen(vagy nem is olyan vészesen) közeledik a 17-e, amikor is útjára indul a 3. évad. Multkor beszámoltam róla, hogy az első két résznek mi lesz a címe(Klón Kadétok, és ARC Katonák), de azóta kiderült a harmadik illetve a negyedik rész címe is. Ezek pedig: Supply Lines(Ellátó Vonalak) és Sphere of Influence(valamilyen érdekszférával kapcsolatos, lehet hogy ez lesz az amikor a Szeparatista nagytanácsot mutatták a trailerbe). Tehát a címek alapján lehet találgatni, hogy miről fognak majd szólni. Szerintem az első három rész az tuti, hogy a Kamino ostroma, a harmadikról pedig már elmondtam a véleményem. Amit viszont nem kell találgatni azok a dátumok. Hiszen tudni lehet, hogy a duplapremier után a 3. rész szeptember 24-én, a negyedik pedig október elsején kerül majd adásba. Egyelőre semmi új infó nem jött ki a részekről, egy kis videó részlettel búcsúzom amiben részleteket láthattok a Kaminoi csatáról(elég rossz a minősége sajnos).
És végül egy két infó, hogy mi is várható majd mostanság itt a blogon. Hát holnap igyekszem feltölteni a CW 2. évadjának a második felét. Mert így jóval a 3. évad kezdete előtt már megtekinthető lenne az összes eddig megjelent szinkronos Clone Wars rész itt a blogon. Továbbá vagy pénteken, vagy szombaton jövök majd egy kis bejegyzéssel, ami a közelgő 3. évaddal és úgy összességében a Clone Wars-al fog majd foglalkozni, tehát hogy mit várok, mik az érzéseim a sorozattal kapcsolatba stb.(és valószínü ez is ilyen hanganyag beli bejegyzés lesz, tehát felmondom a szöveget mikrofonba és kiteszem az oldalra itt pedig meg lehet hallgatni). Bizony Plo Koonról sem feledkeztem meg. A régen beígért(szóbeli) értékelés, majd szombaton fog jönni ez tuti. Már megvan a program is hozzá, mikrofon is szuperál, úgyhogy amint lesz rá idő össze is hozom hétvégén. A sorozatunkról sem feledkeztünk meg persze, ha minden igaz most hétvégén jön a 7. rész, és akkor pedig vagy holnap, vagy holnapután a hozzá tartozó preview. Lehet lesznek majd kis időpont változások is. Mert mostmár vannak nekem szalagavató próbák, meg minden anyám kínja, meg van itt minden mint a búcsúba. Úgyhogy ezért lehet, hogy a könyvajánló rovat hétfő helyett vasárnaponként fog jelentkezni, a nap híre rovat pedig nem szerdán, hanem csütörtökön. Hát ennyi lett volna ez a mai rovat. Sziasztok és holnap CW teljes 2. évad!!!!!!!